Deklaracja dostępności
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kamieniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony www.gopskamien.bip.lubelskie.pl.
Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Część pól formularza kontaktowego ma etykiety niepowiązane z polami. W razie problemów, możesz kontaktować się z nami, pisząc także na adres e-mailowy lub dzwoniąc do nas.
Treści nieobjęte przepisami
- Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
Nadmierne koszty
„Wirtualny spacer” nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Iwona Mendel — mejlowo kamiengops@op.pl lub telefonicznie 825671531.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępnycyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie i przekazać ją do Rzecznika Praw Obywatelskich
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Do budynku prowadzi jedno wejście od strony ulicy. Budynek GOPS-u posiada jedną kondygnację, wejście od ulicy nie ma ograniczeń dla wózków inwalidzkich ponieważ jest podjazd z barierkami. Przed budynkiem znajduje się parking dla interesantów - brak barier architektonicznych uniemożliwiających dojazd z parkingu do ośrodka dla osób niepełnosprawnych. W budynku znajduje się drugie wyjście - ewakuacyjne, brak podjazdu dla wózków. W budynku nie ma zakazu wstępu z psem asystującym. Na miejscu oraz online nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego. Osoba zainteresowana załatwianiem sprawy urzędowej przy pomocy języka migowego jest zobowiązana zgłosić ten fakt co najmniej na 7 dni roboczych przed planowanym terminem jej załatwienia. Zgłoszenie winno być dokonane za pomocą dostepnych środków komunikacji (korespondencyjnie, telefonicznie, faksem lub e-mailem). Zgłoszenie może być również dokonane za pośrednictwem e-PUAP, opatrzone podpisem kwalifikowalnym lub profilem zaufanym.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Władze Gminy Kamień podejmują wszelkie działania aby zapewnić załatwianie spraw osobom z niepełnosprawnościami w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Kamieniu przy ulicy Hrubieszowskiej 40/1. W celu ułatwienia poruszania się na wózku inwalidzkim służy podjazd z barierkami oraz drzwi wejściowe przez, które może przejechać wózek inwalidzki. Na parterze budynku można złożyć podanie a także zgłosić potrzebę kontaktu z pracownikiem GOPS-u. W przypadku wystapienia potrzeby pracownicy wychodzą do osoby niepełnosprawnej w celu przeprowadzenia indywidualnej rozmowy oraz pomocy w załatwieniu sprawy